Pedagog szkolny: Iwona Pietrucha
Drogi Uczniu! Droga Uczennico!
Możesz zwrócić się o pomoc do pedagoga szkolnego gdy:
Możecie zwrócić się do pedagoga szkolnego, jeśli:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Knurowie
informuje, że ruszyły dyżury telefoniczne pracowników PPP
w dni robocze w godzinach 8 00 - 13 00.
Każdy z Rodziców lub uczniów może porozmawiać bezpośrednio
z pracownikiem Poradni
Telefon : 32 235 14 76 , 505 691 029.
Zgodnie z decyzją organu prowadzącego tj. Zarządu Powiatu Gliwickiego zostaje przywrócona stacjonarna praca Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Knurowie. Rozpoczyna się czas diagnozowania dzieci i uczniów w celu wydania stosownych orzeczeń/opinii.
Na "pierwszy rzut do diagnozy"- będą zapraszane dzieci z orzeczeniami, opiniami dotyczącymi odroczenia obowiązku szkolnego i opiniami dla uczniów kl VIII- w sprawie praktyk. Wszelkie opinie w sprawie pomocy ppp, dysleksje, dostosowania wymagań i inne będą stopniowo realizowane w późniejszym czasie.
Procedury przyjmowania na badania diagnostyczne do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Knurowie
w okresie stanu epidemicznego znajdują się na stronie Poradni.
Rodziców prosimy o współpracę w zakresie przygotowania dziecka na spotkanie z diagnostą w tym szczególnym okresie pandemii.
Z kolei strona BEBIPROGRAM stanowi wartościową pomoc dla rodziców oczekujących dziecka lub mających pociechy do lat trzech. Tutaj dowiecie się Państwo jak chronić dziecko i siebie przed koronawirusem, jak stymulować i wspierać rozwój niemowlęcia i małego dziecka, rozwijać prawidłowe nawyki żywieniowe, rozwiązywać problemy związane z laktacją. Możecie również skorzystać z kalendarza rozwoju i sprawdzić czy Wasza pociecha rozwija się prawidłowo. Pod numerami telefonów w określonych godzinach dostępni są również eksperci służący Państwu radą i pomocą.
1. Zorganizuj przestrzeń, w której pracuje dziecko – usuń wszystkie zbędne przedmioty, zminimalizuj przybory, z których dziecko aktualnie korzysta, niech
w najbliższym otoczeniu będzie tylko to, co jest niezbędne do wykonania zadania.
2. Ogranicz bodźce dźwiękowe – wyłącz zbędne urządzenia emitujące dźwięki: radio, telewizor itp. – wycisz telefon.
3. Nawiąż kontakt wzrokowy, wtedy, gdy mówisz do dziecka. Unikaj „kazań”. Wyrażaj swoje polecenia w sposób prosty, krótki. Złożone polecenia dziel na etapy.
4. Pamiętaj, że dziecko jest bystrym obserwatorem, a Twoje zachowanie jest przykładem do naśladowania.
5. Zapewnij każdego dnia czas na ruch. Tak zorganizuj przestrzeń w domu, aby codziennie dziecko mogło
w bezpieczny dla siebie i otoczenia sposób odreagować nadmiar energii. Niech w przerwie na pracę zrobi kilka przysiadów, podskoków, pajacyków. W trakcie odrabiania zadań może siedzieć na piłce gimnastycznej dostosowanej do swojego wzrostu.
6. Zapewnij rutynę i przewidywalność. Tak zaplanuj dzień, żeby dziecko wiedziało, co ma robić teraz, co będzie robiło za godzinę, a co wieczorem.
7. Chwal dziecko za spokojną pracę, koncentrację uwagi i niewielkie osiągnięcia. Unikaj karania dodatkowymi zadaniami lub pozbawieniem możliwości ruchu – efekt będzie odwrotny od oczekiwanego
Jak zwalczać lęk u dziecka i kształtować psychiczną odporność. Zachęcam do obejrzenia infografiki:
Mam dla Państwa propozycje dwóch filmów związanych z Domową Szkołą:
Zachęcam Państwa do zapoznania się z ciekawym artykułem:
Nastolatek i kwarantanna - pomysły na spędzanie wolnego czasu